Powered by Blogger.
RSS

My Next Mission !!!




Okay !! this is my next mission !
aku nak fasih berbahasa mandarin lepas neh . aku nak belajar sendiri . aku nak beli kamus , beli cd then aku akan lebih banyak bertutur dlm bahasa mandarin . ececehhh . haha . yela , now aku just tahu tulis je , sikit2 je ckp and paham . but lepas neh aku nak fasih ! yes ! aku mesti boleh buat ! hee .

kalau org masuk kedai aku , yg chinese mesti akan tanye soalan bhasa cina dgn aku , aku pun bodoh tak paham . rase useless gile . ade yg melayu pun pangil aku "chai, i nak tanya , kalau ini pakai dgn apa smart"
aku bukan la nak show off . tapi aku rase aku perlu belajar mandarin . nanti nak cari kerje pun senang , cina dok kutuk blakang pun aku paham jugak . haa . kan kan ? hehe .





lagie satuuu , lagiie satuuu . ahhh ! malu la nak ckp.
ade amuii depan kedai neh kan , aku suke main mate dgn dia , muke dia sweet , aku suke tengok . mule2 just biase2 je , takde ape2 pun . tapi makin lame , kitorg asek maen2 mate . kdg kalau aku tak tengok dea sehari depan kedai tu , rase mcm tak complete lah hari aku . hahaha ! xD
so kalau aku reti ckp mandarin kan senang , dia dah dua kali masuk kedai aku , bagie hint dah tu . suruh aku mulekan step . tapi aku segan la , nak ckp ape ?
haha .

then , ade satu hari tu , ade customer arab dtg dgn family dea . time tu aku tengah display patung tu . then patung tu girl , ade rambut palsu . then anak arab tu gi amek rambut palsu tu pastu jln depan kedai . then amuii tu keluar , dea pandang aku , then aku pandang dea , dua2 tegelak . hahahaha ! sumpa klaka . dia gelak kuat gile then pangil membe2 dea tengok anak arab tu . haha . klaka je . first move la tu kan ? okay . haha . malu nye aku .

haa . tu jelah kott . aku tau , mission aku , nak fasih berbahasa mandarin . yes ! jia you !!!! :D

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment